Evde Sağlık Hizmetleri
Bir
toplumun kalkınması ve gelişmesi için olduğundan daha iyi yerlere
gelmesinde sağlık hizmetlerinin eksiksiz ve düzenli yapılmasının önemi
tartışılmazdır. Bu hizmetler insana verilen önemin ve değerin
göstergeleridir.
Bu amaç itibariyle Sivas Zara Devlet Hastanesi “Evde Sağlık Hizmetleri” uygulamasını halkımızın hizmetine sunmaktadır. Evde Sağlık Hizmetlerinin Amacı nedir?
Evde sağlık hizmeti sunumuna ihtiyacı olan bireylerin sosyal ve
psikolojik danışmanlık hizmetlerini de kapsayacak şekilde muayene,
tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım, takip ve rehabilitasyon, ağız ve
diş sağlığı hizmetlerini evinde ve aile ortamında sunulması amacını
taşır.
|
|
Hangi Hastalara Hizmet Verir?
Evde
Sağlık Hizmetleri; İlk aşamada yatağa bağımlı hastalar olmak üzere;
bedensel engeli nedeniyle evde tıbbi desteğe ihtiyacı olan, solunum
sistemi hastalığı olan, terminal dönem palyatif bakım hastalığı olan,
ileri derecede kas hastalığı olan özellikle bakıma muhtaç yaşlılar ile alzheimer ve kanser hastalarının bireylere evinde ve aile ortamında
sağlık hizmeti verir.
Evde Sağlık Hizmetleri Ekibinde Kimler Çalışır?
Evde
sağlık hizmetleri ekibinde asgari bir tabip, bir hemşire, bir sağlık
memuru ve bir şoför görevlendirilir.
Evde Sağlık Hizmetleri Birimi Nasıl Çalışır? Vatandaşlar Bu Birime Nasıl Ulaşabilir?
Evde
sağlık hizmetleri randevu sistemi ile ve mesai saatleri içinde çalışır
ve hizmetin sunulduğu alan sağlık kurum veya kuruluşunun bulunduğu il
veya ilçenin belediye mücavir alanı ile sınırlıdır.
Başvurular, hastalar veya aile bireyleri tarafından Evde Sağlık Hizmeti Başvuru Formu
ile yazılı olarak veya müdürlük bünyesindeki koordinasyon merkezinin
444 38 33 numaralı telefonuna veya sağlık kurumları bünyesindeki
birimlerin telefonlarına müracaat ile sözlü olarak veya toplum sağlığı
merkezi, aile sağlığı merkezi veya aile hekimleri aracılığı ile
yapılabilir.
Başvuru işleminin ardından ekibimiz hastalarımızı, tek tek ziyaret ederek durum belirlemesi yapar.
Evde
Sağlık Hizmetine ihtiyacı olan hastalarımızın dijital ortamda kayıtları
yapılarak,sağlık dosyaları oluşturulur. Bu sağlık dosyaları şimdiye
kadar yaşadığı sağlık sorunları, halen devam eden hastalığının seyri,
geçirdiği tedavi aşamalarından oluşur.
Daha
sonra, hastamızı sürekli takip eden bir hekim mevcut ise bu hekimin
önerileri doğrultusunda, böyle bir hekim mevcut değil ise ekip
doktorumuzun görüşleri doğrultusunda tedavi planı düzenlenir.
Varsa
yüksek tansiyon, şeker hastalığı gibi kronik hastalıkların takibi
yapılır ve evde tedavi edilebilecek sağlık sorunları tespit edilerek
tedavi planına dahil edilir.
Hastaların
reçeteleri yazılarak gerekirse ilaç temini sağlanır. ekip hemşiresi de
hastanın ihtiyaçları doğrultusunda bir bakım planı hazırlar. Bu bakım
planı, varsa vücutta oluşan yatak yaralarının bakımı, yüksek tansiyon,
şeker hastalığı gibi kronik hastalıkların takibi, sonda, kateter bakımı,
ilaç uygulaması, kan alınması vb. tıbbi uygulamalarla beraber hastaya
psikolojik destek sağlanmasını da içerir.
Hastaya yapılması gerekli olan basit tıbbi uygulamalar konusunda hasta ve hasta yakınlarına eğitimler yapılır.
Hasta Ziyaretleri Hangi Sıklıkla Yapılır? Ve Ne Kadar Sürer?
Evde
sağlık hizmetleri randevu sistemine dayalı olarak yürütülür. Vakanın
durumuna göre günlük, haftalık veya aylık dilimler halinde önceden
hazırlanan plan doğrultusunda hasta ziyaret edilerek bakım ve tedavileri
düzenli olarak yapılır. Hastanın hangi sıklıkla ziyaret edilmesi
gerektiği bakım ve tedavi planı doğrultusunda hekim tarafından
belirlenir. Ayrıca lüzum halinde hastaların klinik tedavileri için
hastaneye nakilleri yapılır. Hastalarımızın sağlık ihtiyaçları ve
hastalık halleri sona erene kadar gerekli bütün sağlık hizmetleri en iyi
şekilde sağlanır.Hastalarda yeni gelişen hastalıklar ve acil durumlar
için 112 Acil Ambulans Servisi' nden yardım istenmesi gerekmektedir